Abraham Lincoln, vampire hunter!

Igår var ju jag och Alexander spontant på bio. Maten på den restaurangen var jättedyr men rätt god. 
 
Men nu till filmen. Den var väldigt bra. Lite läskig ibland, lite romantisk ibland, lite action ibland och väldigt bra gjord film tycker jag. Vi såg den i 3D men som jag brukar säga, man kan se den utan. Jag har aldrig varit ett fan av den nya 3D tekniken. Tycker det bara blir suddigt och jobbigt att titta på. Om man ska ha 3D ska det vara ordentligt! Men det är få filmer som är. 
 
Handlingen var bra. Abrahams mor blev dödad av en vampyr när han var liten grabb. Han såg det hela och svor på att mörda den som gjorde det. Men han visste såklart inte att det fanns vampyrer så det slutade lite illa. Han blev ändå räddad och sedan utbildad av en kille som var expert på att förinta vampyrer! Nu var han officiellt en vampyr jägare. Han fick sina offer och dödade dem alla samtidigt som han insåg att slavhandeln hade utnyttjats av vampyrerna. Abrahams bästa vän är en föredetta slav och därför blir han mycket upprörd och inser att enda sättet att få slut på det hela är att ge sig in i politiken. 
 
 
 
 
Kram Embla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Embla & Olivia

Hej glada nätsurfare! Du har nu hittat in på en lite udda blogg. Vi är två systrar som bloggar om vårat liv och om alla knasigheter som vi ständigt råkar ut för. Vi bloggar från resor med familjen, om fina bilder, mat och mode och annat lite smått och gott kan du hitta om du skrollar ner en bit.

RSS 2.0